trening twórczości

ćwiczenie umiejętności rozpoznawania niuansów kolorystycznych
czas trwania kursu
22 godziny (10 sesji po 2 godziny + 2 godziny na warsztaty początkowe i końcowe)
częstotliwość:
1 sesja warsztatowa tygodniowo
ilość osób w grupie:
od 5 do 20

Chcesz wzmocnić wyniki zespołowe?

Twoja firma to zbiór talentów i umiejętności. Dlaczego nie wykorzystać ich pełnego potencjału?

Jak znaleźć świeże pomysły, gdy codzienność zalewa nas rutyną?

Potrafimy odpowiedzieć na te pytania. Badania dowodzą, że regularne treningi kreatywności poprawią efektywność pracy zespołowej, zwiększą świadomość możliwości i kompetencji a także podniosą poziom skupienia.

A na koniec jeszcze nie tylko zatrzymają proces degradacji mózgu, ale i mogą naprawić negatywne zmiany spowodowane przez demencję cyfrową.

żadne ćwiczenie. Po prostu Bosch.

Czego uczą warsztaty?

1. Skutecznej komunikacji: parafrazowania, komunikowania, i aktywnego słuchania.

2. Pracy zespołowej: analizowania informacji zwrotnych, wspólnego budowania i niszczenia.

3. Wyobraźni: umiejętności abstrahowania, budowania sieci skojarzeń i myślenia kombinowanego.

5.Poczucia mocy: potrzeby naprawiania, przezwyciężanie przeszkód: widzenie inaczej, osłabiania wewnętrznej cenzury, twórczej samooceny.

ćwiczenie potęgujące umiejętności przekształcania obiektów i abstrakcyjnego myślenia.

PO WARSZTATACH

Masz zespół zgranych współpracowników, którzy nie muszą się kochać, ale znają się na tyle i rozumieją się wystarczająco, żeby nie było miedzy nimi bariery komunikacyjnej. Każdy z nich wie, że proces kreatywny to PROCES. Są w jego obrębie określone etapy w (tym i etapy z góry skazane na niepowodzenie)- bo tak właśnie wygląda proces twórczy: wymaga selekcji dobrych i złych pomysłów, ale ta selekcja jest wtórna i nie blokuje kolejnych działań kreatywnych.

Twoi pracownicy wiedzą, jak przygotować się psychicznie do nowych wyzwań i nieprzewidzianych zadań.

Potrafisz ze swoim zespołem przeprowadzić zajęcia przypominające warsztaty i wspomóc zespól w potrzebie.

CO NAS ODRÓŻNIA OD INNYCH WARSZTATÓW DLA GRUP? SKŁADNIK X

Wyobraź sobie, że wszystkie te metody szkoleniowe – Design Thinking, Action Learning, a nawet popularne narzędzia jak Six Thinking Hats – są jak świetne instrukcje, jak zbudować most. Dostajesz narzędzia, kroki do realizacji, ale... coś wciąż brakuje. To coś to iskra, która sprawia, że nagle ten most wygląda inaczej niż wszystkie inne, jest wyjątkowy.

Większość metod to schematy. Uczą nas jak krok po kroku zidentyfikować problem, zaprojektować coś i wdrożyć. I to super działa. Tylko co zrobić, gdy potrzebujesz czegoś naprawdę kreatywnego – tej jednej, oryginalnej idei, która wszystko zmienia? Tutaj właśnie brakuje „składnika X” – kreatywności, której nie da się schematycznie wygenerować.

Design Thinking? Świetne do uporządkowanego podejścia do problemów, ale kreatywność traktuje trochę jak coś, co „samo się pojawi”. Action Learning? Super do uczenia się na bieżąco, ale kreatywność zależy od tego, co uczestnicy już umieją – nie rozwija tego, co najtrudniejsze, czyli świadomego tworzenia czegoś nowego.

A my, w Zetpety, dajemy właśnie to brakujące ogniwo. Nasz składnik X to trening kreatywności, który jest jak nauka, jak być spontanicznie twórczym na zawołanie. Nie czekamy na magiczne olśnienie. My je tworzymy. Uczymy, jak przestać bać się krytyki, jak próbować i jak przekuwać porażki w rozwój. To jest to, co sprawia, że nasze warsztaty nie są tylko „kolejnym kursem” – są miejscem, gdzie uczysz się wyzwalać swoją kreatywność bez ograniczeń.

Plan zajęć

Kluczowe elementy programu:

Ćwiczenia artystyczne, rozwijające myślenie lateralne i nieszablonowe.

Techniki generowania pomysłów oparte na nauce, takie jak SCAMPER, TRIZ, synektyka.

Projekty grupowe – wspólne działania w zespole, które podnoszą zaangażowanie i współpracę.

1. Warsztat początkowy– poznajmy się!

Efekt: To idealny punkt startowy, żeby potem generować pomysły bez strachu przed oceną.

2. Eksploracja Kreatywna – patrzymy na świat inaczej

Efekt: dostrzeganie możliwości tam, gdzie wcześniej ich nie było (widać).

3. Myślenie pytajne – zadawanie właściwych pytań

Efekt: docieranie do sedna problemów i zwiększanie efektywności pracy.

4. Abstrahowanie – znajdujemy połączenia, których nikt nie widzi

Efekt: Dostrzeganie powiązania między rzeczami, które pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego. To podstawa innowacyjnego myślenia.

5. Kombinacja – łączymy wszystko ze wszystkim

Efekt: wiedza jak łączyć ze sobą pozornie niepasujące elementy.

6. Transformacja – przewracamy do góry nogami

Efekt: zdolność przekształcania znanych rzeczy w coś nowego: zaczyna się patrzeć na świat jak dziecko – z ciekawością i brakiem ograniczeń

7. SCAMPER- nauka metody

Efekt: rozwiązanie problemu przez modyfikacje istniejącego toku postępowania. 8

8. Kreatywne pisanie – storytelling, czyli jak opowiadać- Story Circle

O co chodzi: Nauczymy się, jak opowiadać tak, żeby przyciągnąć uwagę. To przydatne, kiedy sprzedajesz pomysł, prezentujesz projekt albo po prostu chcesz, żeby Cię zrozumiano.

Efekt: umiejętność prezentaci pomysłu, zwiększona pewność siebie i umiejętność budowania więzi z odbiorcami.

9. Improwizacja – natychmiastowa reakcja na zmianę

Efekt: wiedza jak działać bez planu, ale skutecznie.

10. Wizualizacja – mapa myśli, szkicowanie pomysłów

Efekt: Mind Mappind w wydaniu artystycznym- alternatywne i skuteczniejsze wykorzystanie znanej metody: jak lepiej zrozumieć problem i znaleźć rozwiązanie.

11. Warsztat końcowy  – hackathon kreatywny

Efekt: Walidacja. Poczujemy dumę z tego, co udało nam się stworzyć, a przy okazji zobaczymy, jak wiele można osiągnąć, kiedy pozwoli się sobie na twórcze myślenie.

ćwiczenie wyobraźni przestrzennej i syntetyzowania

masz pytania?

skontaktuj się z nami.